Köpvillkor

Köpvillkor

 

  • Om Glowofsweden: Företaget har sitt säte i Västerås. Företagets postadress är Hammarbacksvägen. Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till  Info@Glowofsweden.se  med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort. Beställning När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till  Info@Glowofsweden.se. Leverans Våra normala leveranstider är 6-18 dagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter. Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress:  Info@Glowofsweden.se.

 Vid genomförande av en beställning hos oss, förutsätter vi att kunden använder sin nuvarande adress för leverans. Vid eventuell användning av en annan adress för leverans, och om varorna inte mottagits trots bekräftelse på leverans, kan vi tyvärr inte ansvara för förlorade eller icke levererade varor. Det är kundens ansvar att se till att rätt leveransadress anges vid beställningstillfället för att undvika eventuella leveransproblem.

  • Outlösta paket: Kunden är ansvarig för att hämta ut sina beställda produkter inom en rimlig tidsram från det angivna postombudet. Om paketet inte hämtas ut inom ombudets tidsperiod från det att det har levererats till postombudet, förbehåller sig företaget rätten att vägra återbetalning eller ersättning för produkterna.

 

  • Priser: Alla priser i butiken anges i SEK. Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.  Ångerrätt Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en 30 dagars ångerrätt som  gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. 

 

  • 5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt: Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss  Info@Glowofsweden.se I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, order numret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt. Du bör omedelbart och senast inom 30 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss. Du  står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning. På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa  motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt. 

 

  • 5.2 Ångerrätten gäller inte vid: Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig. Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig. Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål. Tjänster som har fullgjorts och där du   uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt. Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel. Lösnummer av tidningar eller tidskrifter. För mer om den lagstiftade ångerrätten, se här. Reklamation och klagomål Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle   produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet. Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara. Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.  

 

  • 6.1 Hur går du tillväga vid reklamation? Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till  Info@Glowofsweden.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Om det inte lyckas  oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande    konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända  reklamationer. Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande   konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. Ansvarsbegränsning Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten. Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter  utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut,     förminskad eller utebliven leverans från leverantör. Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.   Produktinformation Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan    förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på  bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.  Information om Cookies Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en  användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer  information kan  man hitta på Post och telestyrelsens hemsida. Personuppgifter Genom att handla hos Glowofsweden.se accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidareger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund. Glowofsweden.se  är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat  nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov. Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.   

 

  • 10.1 Vad är en personuppgift? En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.

 

  • 10.2 Vilka uppgifter lagrar vi? För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, IP-adress och köphistorik. Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för  att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.    

 

  • 10.3 Rättslig: Grund I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig. Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.   

 

  • 10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?   
  • 10.4.1 Betalleverantör: Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e- postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri. De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Klarna, swish, kortbetalning.  

 

  • 10.4.2 Fraktbolag: För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering. De fraktbolag vi samarbetar med är: earlybird, Postnord.   

 

  • 10.4.3 Nyhetsbrev: Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevs leverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte. Vi använder mailchimp för utskick av nyhetsbrev.

 

  • 10.5 Rätten till tillgång: Du har rätt att få utdrag av all information som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format.  

 

  • 10.6 Rätt till rättelse: Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.  

 

  • 10.7 Rätten att bli glömd: Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen). 

 

  • 10.8 Ansvarig för dataskydd: Glowofsweden.se är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna  efterföljs. 

 

  • 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter: Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis  personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt. Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg. Ändringar till de Allmänna Villkoren Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att   publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för  accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen. Tvist och lagval I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna   Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan. Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.