Användarvillkor

Användarvillkor

  • Version 2023:1 av Glowofsweden användarvillkor: Gäller från och med den 1/1-2023. Vår strävan är att du som kund ska vara nöjd med din beställning på Glowofsweden! För att ge dig extra förmåner när du handlar online hos oss erbjuder vi fri frakt och inga extra kostnader för expedition. Bra paketering är en självklarhet för att dina varor levereras säkert och tryggt. För att nyttja dessa erbjudanden kräver vi inte att du ska bli medlem hos oss eller att du tar emot nyhetsbrev. Priset du ser på varan är vad du betalar utan andra  förbehåll. Du kan enkelt betala hemifrån med Paypal eller via Klarna med kort, faktura eller delbetalning.

 

  • Tveka inte att höra av dig till oss: På info@Glowofsweden.se  om du har några frågor om betalning eller frakt. Tack vare att vi har vårt lager utomlands kan vi erbjuda lägre priser med samma  kvalitet, men detta innebär att leveranstiden kan ta mellan 5-30 kalenderdagar. 

 

  • Din order packas: Din order skickas inom 1-3 arbetsdagar efter att betalningen är slutförd och  ordern bekräftas. För närvarande levererar vi endast till Sverige. Glowofsweden förbehåller sig rätten att annullera en beställning om den beställda produkten inte kan levereras eller om fel kunduppgifter har angivits. Du kommer att meddelas om en sådan situation uppstår och eventuell betalning eller reservation av betalningsmedel returneras/annulleras. För försändelser som ej är utlösta debiteras en avgift på 200 kr inklusive moms för att täcka Glowofsweden transport- och administrationskostnader. Kontrollera alltid leveransen vid uthämtning för att se om det finns transportskador, felaktig leverans eller saknade delar. Om produkten är fraktskadad vid leveranstillfället rekommenderar vi dig att anmäla detta omgående till vår kundservice.                                                                                                                                                                                                                                                                                                         
  • För att vi ska kunna reklamera skadan: Behöver vi anmäla den till  postleverantören inom 1-3 dagar, så vi är tacksamma om du anmäler skadan  inom denna tid. Vid synlig transportskada bör du omedelbart  meddela chauffören vid mottagandet av leveransen. Be chauffören om att göra en notering om skadan på din kopia av fraktsedeln och spara   emballaget ifall det behövs för en eventuell retur. Om du mottar en leverans som är skadad på grund av transporten, bör du genast reklamera detta till speditören, helst till chauffören direkt, som kommer att hantera skadehanteringen.   

 

  • Det är viktigt att anmäla transportskadan inom rimlig tid. Om du upptäcker att godset är skadat vid mottagandet bör du redan då ange detta på   fraktsedeln när du kvitterar ut försändelsen. Vi ombesörjer en ny leverans kostnadsfritt för dig som kund så att du får en felfri produkt. Om fraktskadan syns på det yttre paketet är det viktigt att du påpekar detta vid mottagandet  av paketet. För att reklamationen mot postleverantören ska kunna hanteras korrekt måste du spara emballaget, adresslappen. Vi rekommenderar att du snarast anmäler om du har mottagit en felaktig leverans till vår Kundservice. Vi kommer att skicka en ny korrekt leverans till dig utan extra kostnad. Om  det finns problem med saknade eller trasiga delar på en leverans måste det rapporteras inom 1-3 dagar efter  leverans.   
  • Observera att fel eller slitage: Som uppstår på grund av felaktig användning, bristande underhåll eller vanligt slitage inte omfattas av reklamationsrätten. Vi erbjuder smidiga betalningsalternativ för att du ska kunna känna dig trygg. Därför har vi samarbete med Paypal och Klarna. Alla priser som anges på Glowofsweden hemsida presenteras i SEK. Glowofsweden förbehåller sig rätten att justera priserna om det finns faktorer utanför vår kontroll, såsom förändringar i momssatser, avgifter, valutor eller inköpspriser.

 

  • Om det skulle finnas uppenbara prisfel på vår hemsida: Så har Glowofsweden rätt att annullera beställningen. En orderbekräftelse skickas automatiskt till den e-postadress som du har angett vid din beställning. Det är viktigt att spara den för eventuella framtida kontakter med Glowofsweden.

 

  • Din beställning: Blir bindande först när du har bekräftat den genom en orderbekräftelse. Glowofsweden förbehåller sig rätten att annullera en  beställning på grund av tekniska problem, leveransproblem, fair use-klausuler eller liknande skäl. Glowofsweden reserverar sig mot feltryck på vår hemsida och förbehåller oss rätten att göra ändringar på hemsidan och i våra villkor utan ytterligare meddelande. 

 

  • Felaktiga uppgifter i produktbeskrivningen: Räknas inte som fel på produkten, och det är viktigt att notera att färgåtergivning på skärmen kan avvika från verkligheten. Om det skulle uppstå en tvist kommer Glowofsweden att följa  Allmänna  Reklamationsnämndens rekommendationer. Ångerrätt Som konsument har du rätt att ångra ditt köp inom 14 kalenderdagar efter att du har tagit emot varan. Du får öppna förpackningen och kontrollera varans funktion. Men, om du hanterar varan på ett sätt som leder till att varans  värde minskar, inklusive originalförpackningen, kan du bli ansvarig för värdeminskningen.

 

  • För att utnyttja ångerrätten: Meddelar du oss snarast efter att du har bestämt dig för att returnera varan. Kontakta oss via e-post på info@Glowofsweden.se . Registrerade returer sker på egen bekostnad. När  vi har mottagit varan,  utför vårt kvalitets-team en bedömning på varans skick och återkommer med status så fort vi kan. Om varan saknar tillbehör eller har fysiska skador bidrar detta till en värdeminskning.

 

  • Ångerrätten gäller endast: Privatpersoner och ej för företag Reklamation Skulle du behöva reklamera en produkt hör du av  dig till oss och beskriver gärna felet så tydligt som möjligt. Det hade även underlättat om du kan bifoga ett foto eller en kort video som tydligt visar felet på produkten. Skicka sedan produkten till vår returadress. Om du inkluderar kvittot för  fraktkostnaden i paketet du skickar till oss, kommer vi att återbetala detta belopp till dig (gäller endast reklamation).  

 

  • Det är inte tillåtet att kopiera: Reproducera eller distribuera något innehåll på denna webbplats, helt eller delvis, utan skriftligt  tillstånd från ägaren enligt upphovsrättslagen. Om du har frågor gällande användarvillkoren är du välkommen att kontakta oss på Info@Glowofsweden.se 

 

  • När du godkänner: Glowofsweden användarvillkor bekräftar du att du är över 18 år och har full juridisk befogenhet att ingå avtal. Vänligen notera  att Glowofsweden har rätt att göra ändringar i användarvillkoren på denna webbplats i framtiden. Användarvillkoren innefattar även köp villkoren samt leveransvillkoren.